Перелік білетів для проведення державної підсумкової атестації із
світової літератури у 2011/2012 навчальному році в усній формі. 9 клас ?Увага! У 2012 році Державна підсумкова атестація в основній школі проводиться у відповідності до Листа МОНмолодьспорту №1/9-61
від 27 січня 2012 року "Про порядок закінчення навчального року та
проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних
закладах в 2011/2012 навчальному році”. Білет № 1 1. Охарактеризуйте античність як історичну і культурну добу, колиску європейської цивілізації. 2. Розкрийте проблему боротьби добра і зла як рушійної сили розвитку світу в трагедії "Фауст” Й.В. Гете. Білет № 2 1. Назвіть найвідоміші цикли давньогрецьких міфів. Охарактеризуйте один з них на вибір. 2. Поясніть втілення вищих духовних поривань в образі Фауста (трагедія Й.В. Гете «Фауст»). Білет № 3 1. Розкажіть про Гомера як легендарного основоположника європейської літератури. Поясніть суть гомерівського питання. 2. Поясніть своєрідність зображення теми кохання в трагедії "Фауст" Й.В. Гете. Охарактеризуйте образи Фауста й Маргарити. Білет № 4 1. Дайте характеристику гомерівського епосу як енциклопедії життя стародавніх греків. 2.
Охарактеризуйте бароко як напрям у літературі та мистецтві (особливості
світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші представники). Білет № 5 1.
Охарактеризуйте романтизм як напрям у літературі та мистецтві
(особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші
представники). 2. Розкрийте ідею жертовності та стійкості в трагедії Есхіла «Прометей закутий». Поясніть суть поняття «прометеїзм». Білет № 6 1. Розкрийте тему патріотичного служіння державі, величі Риму як основного пафосу поеми Вергілія «Енеїда». 2. Поясніть, як у драмі Фрідріха Шиллера «Вільгельм Телль» втілюються просвітницькі ідеї. Білет № 7 1. Охарактеризуйте Веди, Біблію, Коран як пам’ятки світової літератури. 2. Розкрийте моральний сенс історії злету й падіння крихітки Цахеса у творі Е.Т.А. Гофмана. Білет № 8 1.
Охарактеризуйте Середньовіччя як історичну і культурну добу
(хронологічні межі, жанрове розмаїття, найвидатніші представники). 2. Розкрийте сутність конфлікту між ентузіастами та філістерами в творі Е.Т.А. Гофмана "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер". Білет № 9 1. Поясніть роль поєднання історичної правди та художнього вимислу у героїчному епосі «Пісня про Роланда». 2. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви "Кримських сонетів" Адама Міцкевича. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня). Білет № 10 1. Розкрийте особливості середньовічної китайської поезії (на прикладі вивчених творів Лі Бо і Ду Фу). 2. Поясніть поетичне новаторство творів Д.Н.Г. Байрона. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня). Білет № 11 1.
Розкажіть про відображення внутрішнього світу і почуттів людини в
поезії Омара Хайяма (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш
напам’ять (за вибором учня). 2. Визначте риси характеру та світогляду романтичного героя на прикладі поеми Д.Н.Г. Байрона «Мазепа». Білет № 12 1. Охарактеризуйте Відродження як історичну і культурну добу (хронологічні межі, значення терміна, найвидатніші представники). 2. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви поезій Генріха Гейне. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня). Білет № 13 1. Розкрийте духовний і моральний сенс подорожі героя в потойбічний світ у "Божественній комедії" Данте. 2.
Зазначте основні особливості любовної лірики Олександра Пушкіна (на
прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня). Білет № 14 1. Розкрийте особливості середньовічної персько-таджицької поезії (на прикладі вивчених творів Рудакі, Омара Хайяма, Гафіза). 2. Охарактеризуйте твір «Євгеній Онєгін» Олександра Пушкіна як соціально-психологічний роман у віршах. Білет № 15 1. Визначте особливості композиції «Божественної комедії» Данте та її роль у розкритті ідейного задуму твору. 2. Дайте характеристику образу Тетяни Ларіної в романі Олександра Пушкіна «Євгеній Онєгін». Білет № 16 1.
Охарактеризуйте класицизм як напрям у літературі та мистецтві
(особливості світосприйняття, художні відкриття й найвидатніші
представники). 2. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви лірики Михайла Лермонтова. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня). Білет № 17 1. Поясніть природу сміху та назвіть засоби комічного у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич». 2. Дайте характеристику образу Печоріна в романі Михайла Лермонтова «Герой нашого часу». Білет № 18 1. Охарактеризуйте Просвітництво як ідейний рух і літературну епоху (головні ідеї, найвідоміші представники). 2.
Визначте своєрідність зображення теми кохання в «Книзі пісень»
Франческо Петрарки. Прочитайте напам’ять сонет (за вибором учня). Білет № 19 1. Розкрийте романтичні й реалістичні тенденції в літературі першої третини XIX ст. (на прикладі вивчених творів). 2.
Розкрийте своєрідність ренесансного сприйняття кохання в сонетах
Вільяма Шекспіра (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш
напам’ять (за вибором учня). Білет № 20 1. Визначте і прокоментуйте головні морально-філософські мотиви трагедії Вільяма Шекспіра «Гамлет». 2. Дайте характеристику жіночім персонажам роману Михайла Лермонтова «Герой нашого часу». Білет № 21 1. Доведіть, що образ Гамлета у трагедії Вільяма Шекспіра є втіленням ренесансних ідеалів. 2. Розкрийте проблематику роману Сервантеса «Дон Кіхот». Поясніть суть поняття «донкіхотство». Білет № 22 1. Визначте філософсько-моральний конфлікт драми Педро Кальдерона «Життя – це сон». 2. Дайте характеристику образу Санчо Панси в романі Сервантеса «Дон Кіхот». Білет № 23 1. Поясніть ідейний зміст і зазначте особливості композиції філософської повісті Вольтера «Простак». 2. Розкажіть про вплив української культури на розвиток творчості Миколи Гоголя як українського і російського письменника. Білет № 24 1. Назвіть вічні образи у світовій літературі (на прикладі вивчених творів). Охарактеризуйте один на вибір. 2. Розкажіть про долю «маленької людини» та загальне значення цього визначення у повісті Миколи Гоголя «Шинель». Білет № 25 1. Визначте сутність конфлікту між ідеалом і дійсністю в романі Сервантеса «Дон Кіхот». 2. Розкажіть про українську перекладацьку школу (традиції, постаті, здобутки).
За матеріалами: Освіта.ua Дата публікації: 28.01.2012
|