Державна підсумкова атестація з української мови
проводиться з метою перевірки мовленнєвих умінь учнів ? будувати речення,
зв’язні тексти, висловлювати міркування, власну думку за допомогою
різних мовних засобів, практично застосовувати мовні знання з фонетики,
лексики, граматики, орфографії відповідно до державних вимог щодо рівня
навчальних досягнень учнів із зазначеного предмета. Атестація
проводиться за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. 4 клас» (авт. Пономарьова К.І., Вашуленко
М.С., Дубовик С.Г. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012). Атестаційні
роботи з української мови складаються із семи завдань, різних за рівнем
складності, серед яких: чотири тестові завдання закритого типу, що
передбачають вибір однієї правильної відповіді з трьох запропонованих;
одне відкрите завдання, виконання якого вимагає короткої письмової
відповіді; текст для списування (55-60 слів); одне творче завдання –
письмове зв’язне висловлювання на задану тему (5-7 речень). Державна підсумкова атестація з читання
спрямована на перевірку розуміння учнями змісту прочитаного тексту;
володіння літературознавчими поняттями на елементарному рівні; уміння
узагальнювати зміст прочитаного (розкривати головну думку); практичних
умінь роботи над текстами різних жанрів (казкою, оповіданням, віршем,
байкою, легендою); умінь виконувати творчі завдання на основі
прочитаного, висловлювати власну думку з приводу прочитаного. Атестація
проводиться за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. 4 клас» (авт. Вашуленко О.В. – К.: Центр
навчально-методичної літератури, 2012). Атестаційна робота з
читання складається з тексту для самостійного читання та восьми завдань
тестового характеру, а саме: 5 завдань закритого типу з вибором однієї
правильної відповіді з трьох запропонованих; 2 завдання відкритого типу з
короткою письмовою відповіддю, на встановлення відповідності, на
встановлення правильної послідовності, одне завдання відкритого типу з
розгорнутою письмовою відповіддю. Державна атестація з
української мови та читання для загальноосвітніх навчальних закладів з
навчанням російською чи іншими мовами національних меншин
проводиться за посібниками: «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів з
навчанням російською чи іншими мовами національних меншин. 4 клас» (авт.
Воскресенська Н.О., Харченко О.Я. – К.: Центр навчально-методичної
літератури, 2012); «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з
читання українською мовою для загальноосвітніх навчальних закладів з
навчанням російською чи іншими мовами національних меншин. 4 клас» (авт.
Воскресенська Н.О., Харченко О.Я. – К.: Центр навчально-методичної
літератури, 2012). Атестаційна робота з української мови
складається із семи завдань різних рівнів складності, серед яких:
тестові завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з
трьох запропонованих варіантів; тестові завдання відкритого типу,
виконання яких передбачає коротку письмову відповідь; завдання на
переклад українською мовою; творче завдання – письмове висловлювання
(5-6 речень на задану тему). Атестаційна робота з українського читання
для цих типів закладів складається із восьми завдань різних типів
складності, серед яких: тестові завдання закритого типу з вибором однієї
правильної відповіді; тестові завдання відкритого типу з короткою
відповіддю; тестове завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю
(творче завдання). Державна підсумкова атестація з математики
проводиться з метою перевірки рівня засвоєння учнями математичних
знань, сформованості умінь і навичок застосовувати вивчений матеріал під
час виконання завдань з числами, числовими і буквеними виразами,
рівностями, нерівностями, рівняннями, величинами, геометричними
фігурами, розв’язування сюжетних задач. Атестація проводиться за
посібниками: «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з
математики для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою
навчання. 4 клас» (авт. Онопрієнко О.В., Пархоменко Н.Є., Листопад Н.П.–
К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012); «Збірник завдань для
державної підсумкової атестації з математики для загальноосвітніх
навчальних закладів з російською мовою навчання (російською мовою). 4
клас» (авт. Онопрієнко О.В., Пархоменко Н.Є., Листопад Н.П. – К.: Центр
навчально-методичної літератури, 2012). Атестаційна робота
складається з восьми завдань – п’яти тестових завдань закритого типу з
вибором однієї правильної відповіді із запропонованих варіантів; двох
завдань відкритого типу з короткою письмовою відповіддю; одного завдання
відкритого типу з розгорнутою письмовою відповіддю – сюжетної задачі. Для
загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням кримськотатарською,
молдовською, польською, румунською та угорською мовами переклад завдань з
математики здійснюється Міністерством освіти і науки, молоді та спорту
Автономної Республіки Крим, відповідними управліннями освіти і науки,
обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання). Атестаційні
роботи з російської мови та читання (мова навчання) укладені за
аналогією з роботами з української мови та читання (мова навчання). Атестація
проводиться за посібниками: «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з російської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з
російською мовою навчання (російською мовою). 4 клас» (авт. Сільнова
Е.С., Каневська Н.Г., Олійник В.Ф. – К.: Центр навчально-методичної
літератури , 2012); «Збірник завдань для державної підсумкової атестації
з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою
навчання (російською мовою). 4 клас» (авт. Лапшина І.М., Попова Т.Д. –
К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012). Зміст завдань
для державної підсумкової атестації сформовано відповідно до вимог,
зазнчених у програмах для 1–4 класів середньої загальноосвітньої школи
(К.: Початкова школа, 2006). У разі проведення державної
підсумкової атестації з рідної мови та читання для загальноосвітніх
навчальних закладів (класів) із навчанням кримськотатарською,
молдовською, польською, румунською, словацькою та угорською мовами
завдання для її проведення розробляються Міністерством освіти і науки,
молоді та спорту Автономної Республіки Крим, відповідними управліннями
освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій і погоджуються з Міністерством освіти і науки, молоді та
спорту України (тексти завдань подаються до 1 квітня 2012 року
Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України українською та
рідною мовами для погодження). Державна підсумкова атестація
проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до
календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка та
п’ятниці. В один день можна проводити атестацію лише з одного предмета. На проведення атестації з кожного предмета відводиться 1 академічна година. Складено на підставі Листа МОНмолодьспорту № 1/9-61 від 27 січня 2012 року
"Про порядок закінчення навчального року та проведення державної
підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2011/2012
навчальному році".
За матеріалами: Освіта.ua Дата публікації: 28.01.2012
|